Vissa dagar..

Usch.. Igår hade jag en sån där downdag full av mörka tankar, mental smärta och ilska. Sånna dagar stänger jag in mig och orkar inte prata med någon eller svamla i bloggen. Min smärta är för privat och mina minnen för privata. Men dom flesta blir bara obekväma när jag nämner det som hänt. Så jag behåller det alltid för mig själv och svarar att jag mår okej. Stora delar av dagen mår jag just okej men det betyder inte att smärtan inte finns där.. Att mardrömmarna inte dyker upp vissa nätter och håller mig vaken. Att jag drabbas av fullständig panik och vill skrika när en främling tittar på mig.

När jag säger att jag mår "faktiskt bra" och "okej". Så kan ni inte tro att jag mår som ni mår när det är okej eller bra. Jag jämför med dom fullständiga svarta och dödliga tankarna och den smärtan jag befann mig i i vintras.. Min terapeut har förklarat för mig att ingen kommer någonsin kunna förstå eller kunna förstå mig, som själv inte varit med om det. Det kändes "skönt" att höra och det kunde jag acceptera. Tröttsamt är när människor försöker låssas som att dom förstår. Jag hoppas att dom aldrig någonsin kommer att kunna förstå. I samma sekund någon gör det har dom drabbats av samma helvete som mig.

Främlingar skrämmer mig och rädslan lamslår mig stundvis.. Tur att jag kan luta mig mot min yrkesroll och dölja det.. Det borde finnas linser som även kan dölja min blick..

Kommentarer
Postat av: Kristiina

kramar om

2010-08-13 @ 18:34:00
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com
Postat av: Ullis

Jag kramar också om..

2010-08-13 @ 21:54:09
Postat av: Energy

<3

2010-08-14 @ 02:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback