Till slut.

Det har inte blivit mycket smygande vid datorn för min del dom här dagarna. I söndags hämtade min svåger Jocke, min lillebror Mattias och syrran mina saker och kläder från Stockholm. Förra veckan sniglade sig fram kändes det som.. Har saknat alla mina tillhörigheter så mycket.. Det enda jag haft med mig hit är kläder för 1 vecka och sex and the city boxen. Så ni kan ju tänka er hur det känns. Som att leva i en resväska om jag ska vara ärlig. Känns inte som att man hör hemma nånstans.



När jag äntligen fick mina efterlängtade saker så blev jag så ledsen när jag tittade på alla kartonger.. Det var så himla sorgligt. Jag hade aldrig klarat av att packa upp allt utan lugnande i kroppen för panikångesten knackade mig hårt på axeln för varje kartong jag tömde.. Jag har länge undrat när sorgen över skilsmässan skulle komma och nu fick jag mitt svar. Den kom nu och rinner genom min kropp med en otrolig styrka.. Nu har jag mentalt förstått att det är över. Inget mera Maria och B. Vi existerar inte längre.. Allt vi hade är bortkastat som om det aldrig funnits.. Jag tror ingen förstår hur mycket jag älskade den mannen och hur mycket jag nu sörjer över att min kärlek inte var önskvärd. Jag var gift och nu är jag skild. Det är så ofattbart. Vad hände med i nöd och lust?! Itället kastade han bort mig när jag råkade ut för något fruktansvärt och behövde honom som mest.

Tre dagar tog det men nu är jag äntligen klar med allt. Hälften står i förrådet eftersom det är saker jag inte behöver förrän jag flyttar själv. En del har jag kastat: Tiaran jag hade på bröllopet, inbjudningskorten, planeringen av bröllopet, kläderna från bröllopet, smycken jag fått av honom, morgongåvan och allt annat jag införskaffat när vi levde ihop. Jag vill inte ha nånting som påminner om honom. Så jag har gjort mig av med allt.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Tack för din kommentar! Ja det är underbart att vara mamma. Kroppen börjar att återhämta sig men man får ha tålamod med kilona! Gumman, kämpa på, du är stark. Vet hur jävligt ett sådant uppbrott känns men det blir bättre för varje dag som går. Helt rätt att göra dig av med grejerna. Nya tag, nya tider och den stora kärleken kommer till dig en dag, det är jag helt säker på! Kram C

2010-06-23 @ 14:10:47
URL: http://carolineofmalmo.blogspot.com
Postat av: Energy

Ja det känns som att varje del av kroppen drar ihop sig i smärta vissa gånger under dagen. Jag har ju gått igenom uppbrott förut men det här tar priset.



Men jag håller stadigt blicken fäst på mitt mål: Total återhämtning och min egen styrka. Skam den som ger sig!

2010-06-25 @ 12:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback