Oh dear..

Wtf har jag pysslat med?! Dum fråga jag just ställde mig själv eftersom jag vet svaret. Nu har min älskade Maiden t-shirt "krympt".. Fy, va förbannad jag blir på mig själv! Jag har begått det stora misstaget att lyssna på andra.. Notera att jag inte skyller på andra utan all skuld är min för det är jag som har lyssnat. Eftersom min självkänsla har varit försvunnen och självförtroendet följde med så har alla andras åsikter, tankar och råd varit mycket smartare och bättre än mitt eget vetande.

Och hur går det ihop? Har jag inte levt i 34 år och klarat mig utmärkt?! Mmm, jag menar det.. Jag om någon vet väll det man behöver veta om viktnedgång och vad jag själv trivs i för vikt. Och varför lyssnar jag på när folk ger mig råd hur jag ska träna och äta för att gå ned i vikt? Många av råden har jag följt och det har inte slutat bra.. Korkat av mig eftersom jag redan provat dom när jag var 20-25.. Och när jag inte lyckas gå ned i vikt enligt råden jag får så blir jag besviken och sätter genast igång med att trycka i mig godis/skräp mat/kakor. Varför? Jag vet ju vad som händer, haha. Nä, det är dags att jag kör en Maria kur nu på några månader. Mitt sätt är faktiskt bäst för mig och min kropp. Så i kväll är det dags att börja göra lite scheman och shit för det här går inte längre! :-)



Min älskade t-shirt som den ska se ut på.. :-)
Trackback